Vägen till en lyckad försäljning

Vi vet att det inte finns några genvägar till en lyckad försäljning. Det handlar bara om två saker.
Hårt arbete och att våga investera i marknadsföring i särklass. Det gör vi varje vecka genom att vara
tidigt på jobbet och vara största annonsör i de marknadsledande dagstidningarna, såväl digitalt som
i papperstidningar. Vi har varit det sedan starten och vi kommer vara det så länge vi jobbar.

Vi annonserar lika mycket i hög- som i lågkonjunktur. För vi vet vad som krävs för en lyckad försäljning.
Oavsett de ekonomiska vindarna.

Vi på Skeppsholmen Sotheby’s International Realty ser alltid till att presentera ditt hem på smakfullast möjliga
vis. Med den modernaste tekniken på vår välbesökta hemsida och med hjälp av alla våra digitala kanaler.

Det händer att någon säger att våra kunder har haft tur när priserna når rekordnivåer.
Men vårt arbete är allt annat än lyckträffar. Bakom varje lyckad försäljning finns bara en sak.

Vår strävan efter att hela tiden leverera.

Läs mer om vårt erbjudande i vår marknadsföringsbroschyr.

Vi hittar rätt köpare.

Marknadsföring handlar om att vinna slag med hjälp av ord, idéer och disciplinerat tänkande och ordet reklam kommer från latinets “recla’mo” som betyder ropa högt. Vi lever som vi lär och har skapat uppmärksamhet sedan 1992. Vi talar för ditt hem i alla lämpliga kanaler, för att nå de personer som sätter värde på bostäder med kvalitet och som förstår vad de köper.

Vi behöver inte nå alla människor, men vi behöver nå rätt personer. Och ditt hem kommer alltid vara adjektivet i vår kommunikation.

Vår nytänkande och kraftfulla marknadsföring ger resultat och vi driver utvecklingen framåt i vår bransch. Vi var först med stora fyrfärgsannonser i de ledande morgontidningarna och vi var bland de första med att låta professionella fotografer porträttera ditt hem. Vi var även tidiga med en av marknadens mest attraktiva hemsidor och att ta steget ut i de sociala kanalerna. Vi lever i en föränderlig värld.

Ett fastighetsmäkleri på vår nivå kan aldrig slå sig till ro.

Du säljer. Vi gör jobbet.

Det kan låta självklart. Men en förmedling av ditt hem genom oss gör att du kan luta dig tillbaka. Vi håller i alla trådar. Allt är inkluderat.

Vi håller alltid en hög personlig service gentemot dina spekulanter. Vi sköter om alla förhandlingar med potentiella köpare. Vi upprättar alla avtal och tar hand om alla övriga handlingar som är viktiga för att din affär ska gå i lås.

Ditt hem marknadsförs genom annonsering i de största dagstidningarna och i livsstilsmagasin som når rätt publik. Självfallet exponeras din bostad även i våra digitala kanaler, på vår hemsida och i våra sociala medier. Internationellt exponerar vi ditt hem på vår internationella sida, SIR.com och via Sotheby’s International Realty’s nätverk och mediekanaler, såsom NY Times och Wall Street Journal. Men vi vet också att alla hem har sina speciella förutsättningar.

Därför utformar vi just ditt hems marknadsföring i samråd med dig. Du kanske väljer den diskreta vägen med en försäljning underhand. I kombination med vårt upparbetade kundregister och vårt varumärke kommer våra ansträngningar att ge dig en lyckad affär.

Vi ger dig bästa möjliga förutsättningar att nå högsta möjliga pris.

Våra samarbetspartners

Vi ser på våra samarbetspartners lite som våra kunder. Det är ett hedersuppdrag och vi värderar vårt samarbete högt.

Nätverk och kundregister.

Vi är stolta över våra välutvecklade nätverk och omfattande kundregister med idag över 60.000 personer som aktivt söker efter ett nytt hem. Vi lägger ner mycket tid på att hålla kundregister och nätverk aktuella och kontinuerligt uppdaterade.

Varje vecka läggs nya utvalda spekulanter till och varje vecka resulterar det i nöjda uppdragsgivare. Så har vi arbetat under snart 30 års tid. Hos oss arbetar några av Sveriges främsta fastighetsmäklare – alla med lång erfarenhet, stora nätverk och rekordnoteringar bakom sig. 

Varje dag nästan året om arbetar vi med att knyta kontakter till våra nätverk och kundregister för att hitta rätt köpare till ditt hem. Sedan starten 1992 har vårt fokus varit nöjda uppdragsgivare och vi har ofta lyckats spränga gränser och sätta nya försäljningsrekord.

Våra fastighetsmäklare arbetar dessutom kontinuerligt med sina egna personliga nätverk som idag sammanlagt består av över 100.000 personer.

Tack vare detta starka nätverk och vårt team skapas optimala förutsättningar för att nå rätt köpare och högsta pris när du säljer din bostad genom oss.

Lokal expertis – global räckvidd.

När du säljer ditt hem genom oss erbjuder vi dig nästan hela världen som publik.
Förutom en allmän listning på SothebysInternationalRealty.com – den främsta internationella sidan för exklusiva drömboenden, kan vi erbjuda dig extra exponering på dess startsida samt på auktionshusets sida Sothebys.com.

För global exponering som innefattar alla Sotheby’s International Realty-kontor och Sotheby’s auktionshus runt om i världen använder vi eGallery.
En skräddarsydd lösning i realtid där ditt hem visas upp i vackra bildspel på stora högupplösta skärmar och blir synligt för en målgrupp av köpstarka privatpersoner och investerare världen över.

Genom vårt unika samarbete med The Wall Street Journal och The New York Times visas ditt hem dessutom för 70 miljoner besökare genom deras digitala nätverk och med 75 miljoner sidvisningar årligen är detta den ledande internationella portalen för exponering av exklusiva bostäder.

Vi ger dig lokal expertis med global räckvidd.

Vårt erbjudande.

Det finns en sak som är viktigare än nästan allt annat när du ska sälja ditt hem: Marknadsföringen.
Det är också dyrt att marknadsföra din försäljning.
Det vet våra kollegor i branschen och rekommenderar dig kanske bara att marknadsföra din försäljning digitalt?
Vi vet av erfarenhet att det inte räcker om du vill få ut högsta möjliga marknadspris.
Med Skeppsholmen Sotheby’s International Realty får ditt hem möjlighet att synas i de mest effektiva kanalerna – nationellt och internationellt.
Vi erbjuder en unik kombination av digital, tryckt och global marknadsföring som ger din bostad den uppmärksamhet den förtjänar.

Jämför gärna vårt erbjudande med våra branschkollegor.

Traditionell marknadsföring

Fotografering

Visning

Nyhetsbrev

Kundregister

Digital marknadsföring

Skeppsholmen.se – 70.000 unika besökare varje vecka

SvD.se – 1,5 miljoner unika besökare varje vecka

SvD Panorama XXL – bästa annonsplacering i nyhetsflödet med över 220.000 visningar i veckan

DI.se – 564.000 dagliga besökare eller 4 miljoner visningar i veckan

Hemnet

Ledande bosajter; Boneo, Booli, Bovision

Sociala medier: Facebook, Instagram, LinkedIn & Tiktok – Över 170.000 antal följare totalt

Sotheby’s International Realty (Worldwide) – 900.000 unika besökare varje vecka och 18,5 miljoner unika besökare årligen

Financial Times

Barron’s

James Edition

The Wall Street Journal

NIKKEI

PropGOLuxury

Mansion Global

Expansion

Juwai.com

Luxury Estate

Country Life

Market Watch

House 24

Snow Only

Tryckt marknadsföring

Svenska Dagbladet Nyheter och Näringsliv – 331.000 läsare per dag

SvD bilaga Perfect Guide – 190.000 läsare till utvald köpstark målgrupp per vecka

Dagens Industri – 259.000 läsare per dag

DI Weekend – 241.000 läsare per utgåva

DI Drömboende

Göteborgs-Posten – 244.000 läsare per dag

Financial Times

New York Times

The Wall Street Journal

Reside Magazine

Sotheby’s Preferred

Sotheby’s Art & Home

International Architechture and Design

Internationellt nätverk

1100 Sotheby’s International Realty kontor

90 Sotheby’s Auktionshus

Värdera ditt hem

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig.
Jag godkänner integritetspolicyn